Baghuset


Foreninges baghus er oprindeligt bygget som en hestestald. Senere blev det det til et bageri, et antiklager, en systue og senest et erhvervslejemål, hvor U.S.Overskudslager i dag har lejet sig ind.

En del af baghusets stueetage er indrettet som skralderum, hvor vores dagrenovationscontainere samt pap- og papircontainere står. Man kan læse mere om skrald under menupunktet til venstre.


På reposen mellem stuen og førstesalen ligger der et toilet, som kan benyttes af alle. På førstesal er der dels bestyrelsens kontor og dels et fælleslokale, som kan udlånes til andelshaverne. I tilknytning hertil er der et helt nyt køkken med alle faciliteter - dvs. køle-fryseskab, komfur med ovn og en mikrobølgeovn. Desuden er de tallerkener, bestik, glas, kopper og termokander mv.


Det er gratis at låne lokalet, men der skal lægges et depositum. Reglerne for brugen af lokalet står nedenfor:

Reservation af vores baghus



 


Bookning af baghuset sker ved henvendelse til Helle Burkal på telefon 3074-2881


 

Ved overdragelse af nøgle skal der lægges et depositum på kr. 1.500 som tilbagebetales såfremt lokale og inventar afleveres i samme stand som da du modtog det.


 


 


Husregler ved brug af baghusets lokal:


 


  •     Baghuset kan bruges af andelshavere i A/B Århusgade 23 m.fl.


 


  •     Der må holdes fest hver anden weekend. Hvis lokalet ønskes brugt til ikke støjende arrangementer gælder dette punkt ikke.


 


  •     Der skal hænges varsling op i alle opgange mindst to dage før, hvis der bliver larm i forbindelse med festen.

 


  •     Pga. risikoen for tyveri hos foreningens andelshavere må porten ikke holdes åben. Bed derfor gæsterne bruge dørtelefonen som sidder til venstre for indgangen ved porten.

 


  •     Man skal fortælle sine gæster, at brugen af gården må begrænses så vidt muligt i nattetimerne. Højrøstet snak foregår indendørs, da det runger i hele gården.

 


  •     Man bedes så vidt muligt holde både vinduer og døren ud til gården lukket. Det påkræves efter kl. 24.

 


  •     Der skal skrues ned for musikken kl. 24. Det skal være en volumen, der ikke er generende for andre andelshaver. Strømmen afbrydes hvis dette ikke overholdes.

 


  •     Følg venligst rengøringsvejledningen der findes i lokalet.


 


  •     Lokalet skal afleveres rengjort og i samme stand som man modtog det senest kl. 18 den følgende dag og kl. 12, hvis lokalerne skal bruges igen samme aften.


 


Hvis disse regler ikke overholdes inddrages depositummet til foreningens fælles budget.


Det skal bemærkes at andelsboligforeningen ingen forsikring har som dækker evt. skader opstået på lokalet eller inventar. Skulle der ske skade på lokalet eller inventar er det altså andelshaver som hæfter fuldt ud for disse.


 


Mvh. Bestyrelsen

Baghus rengøringsguide


 


Lokalet skal afleveres rengjort og i samme stand som du modtog det senest kl. 18 den følgende dag og kl. 12, hvis lokalet skal bruges igen samme aften.


 

Køkken:


 


  •     Køleskabet vaskes af i universal rengøringsmiddel med en ren klud.


 


  •     Gulvet fejes og rengøres KUN med ”Forbo Monel Floorcare” til rengøring og vedligehold-else af linoleum.


 


  •     Alle overflader skal vaskes af med vand og sæbe.


 


  •     Opvaskemaskinen skal tømmes og sien i maskinen skal tømmes for madrester.


 


  •     Flasker og affald fjernes.

 


 


Festlokale + gang:


 


  •     Gulvet i festlokalet og gangen fejes og vaskes med universal rengøringsmiddel. Brug ikke for meget vand det kan gulvet ikke tåle.


 

  •     Alle overflader tørres af med vand og sæbe.

 


 

Toilet:


 


  •     WC, håndvask og gulv rengøres med vand og sæbe.


 

Opgang + gård:


 


  •     Trapperne skal fejes og vaskes.


 


  •     Gården skal der fejes hvis der er blevet svinet i forbindelse med festen f.eks. cigaret-skod.


 


 


Vigtigt – brug kun de rengøringsmidler der findes i skabet under vasken.


 


Medbring venligst egne klude.



 

Mvh. Bestyrelsen